Neuheiten von SAB Rotor Live 2024
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Sieht auf dem letzten Bild so aus, als ob der Einschub des Akkus von hinten so belassen wurde, obwohl das Heckservo jetzt ja nach dort gewandert ist. Hoffentlich gibts Folie zum individuellen Bekleben von Haube und Boom (falls erwünscht), dann hätte man mehr Möglichkeiten. Sieht auf jeden Fall sehr gut aus :-)
Vielleicht wird es ja diese 4 Farben geben und dazu passend die entsprechenden Rotorblätter:
https://goblin-helicopter.com/latest-products
Gruß ChristianZuletzt geändert von cc1975; 24.04.2024, 14:57.SAB RAW Piuma @ 8s @ VBAR/NEO; BK117 in progress..........
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Zitat von cc1975 Beitrag anzeigenSieht auf dem letzten Bild so aus, als ob der Einschub des Akkus von hinten so belassen wurde, obwohl das Heckservo jetzt ja nach dort gewandert ist.
Gruß Christian
Akku Einschub von hinten ist und bleibt Kacke - soll einer sagen was er will.
Da nutzen auch bunte Aufkleber für die Haube nix
Sollte das SAB jetzt bei allen Modellen durch die ganzen Baureihen konsequent umsetzen, fliege ich meine bis alle Platt sind oder es keine Teile mehr gibt und wechsle zu einem anderen Hersteller.
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Zitat von Madness Beitrag anzeigen
Akku Einschub von hinten ist und bleibt Kacke - soll einer sagen was er will.
Da nutzen auch bunte Aufkleber für die Haube nix
Sollte das SAB jetzt bei allen Modellen durch die ganzen Baureihen konsequent umsetzen, fliege ich meine bis alle Platt sind oder es keine Teile mehr gibt und wechsle zu einem anderen Hersteller.Gaui X3 ,Tron 5.5, Goblin RAW 580, OMP HOBBY M1 Evo, OMP HOBBY M7
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Es gibt mal wieder ein paar Neuigkeiten zum ilGoblin / GENESIS COMPETITION:
Hello everybody, here are the colors and versions that will soon be available for the new SAB models: ilGOBLIN and GENESIS COMPETITION. The new "ilGoblin PRO" [SG760 – Orange] represents a...
Hello everybody,
here are the colors and versions that will soon be available for the new SAB models:
ilGOBLIN and GENESIS COMPETITION.
The new "ilGoblin PRO" [SG760 – Orange] represents a significant technological advancement in RC helicopters, with a complete redesign compared to previous models. Here are the main innovations:
Main transmission:
• The main transmission is based on the renowned GOBLIN gearbox, now further improved.
• The main shaft diameter has been increased to 15 mm for increased rigidity.
• New helical gears for increased durability and strength.
• New One-Way system, redesigned for optimal performance.
• A fast disassembly servo mount that allows for easier and faster maintenance on the servos.
• The new gearbox is lighter than previous models.
Rotor head:
• New design that features new blade grip arms with an improved locking system.
• Self-Centering Titanium washers that ensure automatic centering for greater precision.
• Possibility of adding a pivot shaft for the spindle allowing customization of rigidity and maximum movement.
Tail rotor:
• 8 mm Tail shaft with 8x16x5 bearings that contribute to increase rigidity and a smoother tail.
• The shaft and the Hub are made from a single part in order to have maximum precision.
• The tail pulley will be available in 3 different sizes to adjust the tail ratio according to personal preferences.
Tail boom:
• Made with high-pressure molding technology and its weight is only 180 gr.
• Includes a belt tensioning system with an indicator for optimal control
Canopy and blades:
• With its unique design, you do not have to remove the canopy to change the batteries, they can be inserted from the rear with integrated connectors.
• The blades in the kit are the new S702, with new profile and dynamic performance, color-matched to the canopy.
• The tail blades are S110 with a new design for improved performance.
ilGoblin will also be available in a simpler version “ilGoblin RAW“ [SG763 – Yellow] with an aluminum tail boom, this version will have the same main components of the ilGOBLIN PRO, but it will be sold with main blades S701, tail blades S105 and front battery insertion system (without integrated connectors).
This flexibility makes the new Goblin PRO an excellent choice both for the most demanding enthusiasts and for those looking for a simpler, more performing and highly customizable solution.
Here below you can also find the main data of the ilGoblin PRO and ilGoblin RAW.
IlGoblin PRO [SG760]
• AIRFRAME weight: 2178 gr (no blades, no battery, no electronics).
• Main rotor diameter: 1576 mm (with 700 mm blades).
• Main blade length: 650 to 730mm.
• Tail rotor diameter: 292 mm (with 110 mm tail blades).
• Tail blade length: 105 to 115 mm.
• Cyclic Servos: Standard size 40mm.
• Tail Servo: Standard size 40mm.
• Main Rotor Ratio: 11.8 to 8.8 (21T included: 10.1:1).
• Tail Rotor Ratio: 5.1-4.9:1 (26T included: 4.9:1)
• Main shaft 15 mm, Tail shaft 8 mm
• Molded carbon tail boom
• Motor 12S, 480/560 KV
• Battery room: 50x60x300 mm
KIT Includes:
• 21T motor pulley (other pulley sizes available).
• 2 battery trays with integrated connectors.
• S702 Orange (700 mm main blades)
• S110 Orange (110 mm tail blades)
IlGoblin RAW [SG763]:
• AIRFRAME weight: 2122 gr (no blades, no battery, no electronics).
• Main rotor diameter: 1576 mm (with 700 mm blades).
• Main blade length: 650 to 730 mm.
• Tail rotor diameter: 292 mm (with 110 mm tail blades).
• Tail blade length: 105 to 115 mm.
• Cyclic Servos: Standard size 40 mm.
• Tail Servo: Standard size 40 mm.
• Main Rotor Ratio: 11.8 to 8.8 (21T included: 10.1:1).
• Tail Rotor Ratio: 5.1-4.9:1 (26T included: 4.9:1)
• Main shaft 15 mm, Tail shaft 8 mm
• Aluminum tail boom • Motor 12S, 480/560 KV
• Battery room: 50x60x300 mm
KIT Includes:
• 21T motor pulley (other pulley sizes available).
• 1 battery tray with straps.
• S701 (700 mm main blades)
• S105 (110 mm tail blades)
GENESIS COMPETITION [SG765 - Orange]
The new Genesis is completely redesigned, offering several advanced features:
Transmission:
• Belt Drive: Ensures a very quiet and smooth transmission.
• One-Way Bearing: positioned directly on the main shaft for maximum smoothness during autorotation.
• 15 mm Main Shaft: Supported by two bearings assembled in a separate unit for ease of maintenance.
Rotor Head:
• New Design: Features 35 mm blade grip arms with a new locking system.
• Self-Centering Titanium Washers: Ensure automatic centering for greater precision.
• Pivot Option for Spindle: Fully configurable for rigidity and maximum movement.
Tail Rotor:
• 8 mm Tail Shaft with 8x16x5 bearings for significantly increased rigidity.
• Single-Piece Shaft and Hub: Made from a single piece for maximum precision.
• Double-Point Pitch Control Slider: Reduces play in the tail rotor control.
Tail Boom:
• Molded Carbon Fiber: Tail boom is molded carbon fiber and assembled directly to the main frame.
• Belt Tensioning System: Includes an indicator for tension force for optimal control.
Canopy and blades:
• Rear Battery Insertion: Batteries are inserted from the rear with integrated connectors.
• No Canopy Removal Needed: Canopy does not need to be removed for battery changes.
• The kit includes new F3C S737 main blades and the new S110 tail blades.
The Genesis Competition offers advanced features that make it an excellent choice for both competition and demanding RC helicopter enthusiasts.
Here below you can also find the main data of the model:
• AIRFRAME weight: 2584 gr (no blades, no battery, no electronics).
• Main rotor diameter: 1650 mm (with 737 mm blades).
• Main blade length: 690 to 760 mm.
• Tail rotor diameter: 292 mm (with 110 mm tail blades).
• Tail blade length: 105 to 115 mm.
• Cyclic Servos: Standard size 40 mm.
• Tail Servo: Standard size 40 mm.
• Main Rotor Ratio: 8,73 to 7,2 (21T included: 7,9:1).
• Tail Rotor Ratio: 4,24:1
• Main shaft 15 mm, Tail shaft 8 mm
• Molded carbon tail boom
• Motor 12S, 360/420 KV
• Battery room: 50x60x30 mm
KIT Includes:
• 21T motor pulley (other pulley sizes available).
• 2 battery trays with integrated connectors.
• S737 Silver (737 mm F3C main blades)
• S110 Silver (110 mm tail blades)
Pre-orders and retail price will be set in early July and the release is scheduled for late July!
More pics, data and video coming soon!
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Die Grafik von dem Genesis Prototyp gefiel mir besser. War irgendwie simpler & stärker vom Design.Angehängte Dateien
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Der Sinn des "simpleren" IlGoblin erschließt sich mir nicht. Das ist für mich persönlich ein Raw mit Mechanikupdate. Aber nun gut, SAB wird sich dabei etwas gedacht haben.
Schade, die endgültige Lackierung ist wieder so "Einheitsbrei". Gegenüber des Grüns in Verbindung mit dem langgezogenen Schriftzug verliert das Modell unglaublich viel an Eleganz. Meine Meinung...
Dann sind wir mal gespannt, wie die Hobel preislich eingruppiert werden.
Zuletzt geändert von goone75; 19.06.2024, 19:20.RAW Piuma / TDSF / Tron 5.5 / Voodoo 400 / Raw 420 / Protos 380 / Oxy 3 / Omp M2 + M1
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Zitat von goone75 Beitrag anzeigenDer Sinn des "simpleren" IlGoblin erschließt sich mir nicht. Das ist für mich persönlich ein Raw mit Mechanikupdate. Aber nun gut, SAB wird sich dabei etwas gedacht haben.
Schade, die endgültige Lackierung ist wieder so "Einheitsbrei". Gegenüber des Grüns in Verbindung mit dem langgezogenen Schriftzug verliert das Modell unglaublich viel an Eleganz. Meine Meinung...
Ich finde das ganze Design a la Raw grauenhaft.
Aber auch nur meine Meinung
Viele Grüße
Stefan"Wenn man keine Ahnung hat, einfach mal die Klappe halten."
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mein erster Gedanke bei dem Farb Scheme ALZRC R42Angehängte Dateien
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Zitat von sme Beitrag anzeigen
Ich finde das ganze Design a la Raw grauenhaft.
Aber ja, Design empfindet jeder anders...
Das es aber ein SAB ist und die Vielfalt auf dem Markt bekanntlich stark abgenommen hat, wird auch der ilGoblin wieder seine Anhänger finden. Und da wir "Meckerer" - als die wir hier immer schnell abgestempelt werden - eh auch einen kaufen werden, ist die Welt ja in Ordnung ;-)RAW Piuma / TDSF / Tron 5.5 / Voodoo 400 / Raw 420 / Protos 380 / Oxy 3 / Omp M2 + M1
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