Schade, dass ich bislang keine Antwort erhalten habe...
Habe mich jetzt nochmal durch die ganze Thematik durchgelesen - Ergebnis

Nochmal etwas konkreter was ich nicht verstanden habe:
-Rückströme (sind doch sowieso durch normalen Flugakku vorhanden?! Besteht das Problem nur bei externem BEC und warum?)
-Post #50 (siehe Zitat)
Das ganze steht zwar zum Teil in der FAQ, leider verstehe ich hier aber die englische Erklärung nicht so ganz:
Yes you can but you need to be aware that this is a safely device and will cut in if your BEC fails. Some BEC do not like a back feed voltage so do not test the unit leaving the BEC connected and pulling the main flight battery leads off as this will back feed the BEC. Isolate the BEC to test by removing the BEC leads. Do not reset until the UG430 is switched off. This way it will relearn the system voltage and set below it.
Under normal circumstances the UG430 sets below the BEC voltage by 0.5V so no damage can be done as its a lower voltage than the BEC output. If the BEC fails you loss everything anyway so you will crash the UG430 will allow the model to be auto rotated down safely with no damage.
Kommentar